ביולוגיה· 5 דק׳ קריאה

פוטוסינתזה: הסבר פשוט לתלמידים

פוטוסינתזה היא התהליך שבו צמחים מייצרים לעצמם מזון. היא גם הסיבה שיש לנו חמצן לנשום — אז שווה להבין אותה לעומק.

מה נכנס ומה יוצא

הצמח קולט אור שמש (האנרגיה), מים מהשורשים, ופחמן דו-חמצני מהאוויר. מהם הוא מייצר סוכר (גלוקוז) לאנרגיה, ומשחרר חמצן.

  • נכנס: אור שמש + מים + פחמן דו-חמצני.
  • יוצא: גלוקוז (מזון) + חמצן.

איפה זה קורה

התהליך מתרחש בכלורופלסטים שבתאי העלה. הצבע הירוק שלהם, הכלורופיל, הוא שקולט את אור השמש.

למה זה חשוב

פוטוסינתזה היא הבסיס לכמעט כל שרשרת מזון על כדור הארץ, והיא המקור העיקרי לחמצן באטמוספרה.

שאלות נפוצות

מה הצמח צריך לפוטוסינתזה?

אור שמש, מים ופחמן דו-חמצני.

מה הצמח מייצר?

גלוקוז (סוכר לאנרגיה) וחמצן.

איפה מתרחשת הפוטוסינתזה?

בכלורופלסטים שבתאי העלה, בעזרת הצבע הירוק כלורופיל.

להמשך קריאה